Pod nowym adresem będziemy musieli szukać łącznie czterech wydziałów.
– Planowane jest przeniesienie do budynku przy ul. Spokojnej pracowników Wydziału Spraw Administracyjnych, Wydziału Zdrowia i Profilaktyki, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Biura Obsługi Inwestorów – wymienia w rozmowie z Radiem ESKA Lublin Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – W tym miejscu znajdą się także pomieszczenia dla radców prawnych, obsługujących poszczególne wydziały oraz dla pracowników administracji i obsługi.
W budynku przy Spokojnej 2 znajdą się łącznie cztery poczekalnie dla petentów. Przeprowadzka planowana jest na I kwartał przyszłego roku, najprawdopodobniej w kwietniu urzędnicy znajdą się już w nowym miejscu pracy. Natomiast dotychczasowy biurowiec przy Leszczyńskiego ma być rozebrany. Powstanie tam 6-piętrowy budynek z podziemnym parkingiem, który również zostanie przeznaczony na cele urzędników.
Dotychczasowy biurowiec przy ul. Leszczyńskiego ma już swoje najlepsze lata za sobą. Nie tylko nie spełnia wymagań właściwego przyjmowania petentów, ale także utrudnia pracę samym urzędnikom. Wynajem biur przy ulicy Spokojnej będzie kosztował Miasto miesięcznie około 230 tysięcy zł. Z kolei rozbiórka i budowa nowego budynku przy Leszczyńskiego to koszt 60 mln zł.