57 proc. sprawdzonych egzemplarzy nie miało żadnych usterek, a z pozostałych jedynie trzy miały poważne braki, które uniemożliwiały jazdę zgodną z przepisami. Społecznicy sprawdzili łącznie 104 rowery, czyli 11 proc. z całego systemu.
– Warto znów postawić na publiczne jednoślady – przekonuje Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.
Łącznie wykryto 54 usterki, najpopularniejszymi były: zbyt słaby hamulec przedni, niesprawny napęd i zbyt niskie ciśnienie w oponach.
>>> Burza wokół Górek Czechowskich! Mieszkańcy podzieleni [ZDJĘCIA, WIDEO, AUDIO]
– Gdyby nie uwzględniać w raporcie rowerów z niesprawnym przednim hamulcem, to liczba sprawnych rowerów wynosiłaby 81 proc. Można to uznać za dobry wynik, gdyż zgodnie z przepisami, musimy mieć jeden sprawny hamulec – dodaje Kowalik.
Do testów rowery wypożyczano z dziewięciu losowo wybranych stacji na terenie Lublina.
>>> Najgłupsi przestępcy z Lublina i okolic w marcu [HISTORIE]
Więcej o audycie mówił na antenie Radia ESKA Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego. Posłuchaj!