Zdarzenie miało miejsce w gorącym okresie zakupów przed świętami Bożego Narodzenia. 27-latkę otrzymała przez internetowy komunikator prośbę z konta swojej siostry o opłacenie przesyłki za pomocą kodu BLIK.
Polecany artykuł:
- W związku z tym, że był to okres przedświąteczny a "siostra" prosiła o pomoc i obiecywała niezwłoczny zwrot należności - 27-latka bez wahania jej pomogła i przekazała jej kod BLIK opłacając jej rzekomą przesyłkę z prezentami o wartości tysiąca złotych. "Siostra" prosiła o kolejną wpłatę, ale niestety pokrzywdzona nie miała już dostępnych środków. Dopiero po transakcji dowiedziała się, że na konto jej siostry ktoś się włamał a ona padła ofiarą oszustwa - informuję włodawscy policjanci.
Mundurowi apelują o zachowanie ostrożności i zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa w sieci. Nieznajomym nie powinniśmy przekazywać żadnych danych, kodów, numerów kont, pieniędzy ani dokumentów. W przypadku internetowych próśb od bliskich zawsze starajmy się potwierdzić tożsamość piszącego.
Oszustwo na BLIKa. Jak nie dać się oszukać?
- Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych.
- Zweryfikuj tożsamość znajomego - najlepiej zadzwoń.
- Sprawdź podsumowanie transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji.
- Chroń swój PIN do aplikacji bankowej.