Nowa metoda oszustów czyhających na nasze pieniądze! Złodzieje zaatakowali na Lubelszczyźnie, podając się za pracowników banków. Dzwonili, prosili o zainstalowanie aplikacji. Każdy, kto by ich posłuchał, straciłby pieniądze. Policja ostrzega i apeluje o ostrożność. Tym bardziej że nowe sposoby działania złodziei są szokujące.
Zobacz też: Koronawirus 22.03. Ile jest dziś nowych przypadków? Dane o COVID-19 w Lubelskiem [RAPORT]
Zaczynało się zwyczajnie – od telefonu z banku. Wszystko wyglądało bardzo wiarygodnie!
– Cyberoszuści wykorzystując tzw. spoofing, wykonywali połączenie, które identyfikowało się w telefonach pokrzywdzonych jako infolinia banku. Później fałszywi konsultanci, informowali o nieprawidłowościach na rachunku np. nieuprawnionym przelewie. Osoby podające się za pracowników banku prosiły o wykonanie kilku prostych czynności, które rzekomo miały na celu przeciwdziałanie niebezpieczeństwu utraty oszczędności – relacjonuje st. sierż. Anna Kopeć z Komendy Powiatowej Policji w Parczewie.
„Pracownik banku” prosił o zainstalowanie na telefonie aplikacji Team Viwer QuickSupport. Dzięki temu obiecywał, że problem uda się rozwiązać od ręki, bez konieczności przychodzenia do banku. Aplikacja – co warto zapamiętać – pozwala uzyskać zdalny dostęp do naszego urządzenia.
Polecany artykuł:
– Następnie fałszywi konsultanci prosili o zmianę hasła do bankowości mobilnej, uzyskując tym samym pełny dostęp do rachunków swoich ofiar. Informowali przy tym, że będą przychodziły kody autoryzacyjne, które trzeba im przekazywać – informuje Kopeć.
Coraz więcej osób korzysta z aplikacji mobilnych banków, odbieramy też połączenia od konsultantów. Metody działania oszustów niemal idealnie imitują takie kontakty ze strony banków. Policja apeluje jednak, by zachować większą ostrożność. Tak jak czworo mieszkańców pow. parczewskiego, którzy nie dali się nabrać, za to zgłosili sprawę na policję.
Zobacz też: Wyciągnęli Reksia z Wieprza. DRAMATYCZNA akcja strażaków pod Krasnymstawem
Mundurowi apelują, by nie instalować aplikacji niepochodzących od samego banku, zwłaszcza tych do zdalnego sterowania komórką czy komputerem. Nie podawajmy nikomu przez telefon czy komunikatory danych do logowania do serwisów transakcyjnych, kodów autoryzujących czy numerów BLIK.