Luty w kinie? Centrum Spotkania Kultur zaprasza na seanse! [HARMONOGRAM, AUDIO]

i

Autor: pixabay.com/Free-Photos

Luty w kinie? Centrum Spotkania Kultur zaprasza na seanse! [HARMONOGRAM, AUDIO]

2020-01-30 13:50

Historia nastoletnich partyzantów, sprzedaż narkotykowego imperium, walentynkowy film dokumentalny o Cohenie i jego muzie oraz historia jednego pocałunku. Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zaprasza na lutowe seanse filmowe. Co nas czeka w ciągu kilku najbliższych tygodni?

Luty w kinie CSK - na seanse zaprasza Monika Stolat:

Szczegóły wszystkich lutowych seansów znajdziecie na stronie oraz na fanpage'u Centum Spotkania Kultur.

7.02, 8.02, 9.02, 16.02

Monos, reż. Alejandro Landes; dramat / Argentyna, Holandia, Niemcy, Szwecja, Kolumbia, Urugwaj / 2019

Wilk, Lady, Rambo, Yeti, Bum-Bum, Smerf, Szwedka i Pies to nastoletni partyzanci pilnujący amerykańskiej zakładniczki gdzieś w górach w Ameryce Południowej, pośród zjawiskowo silmowanych, soczystych i dzikich krajobrazów.

Tajemnicza „Organizacja” daje im rozkazy przez radio, przydziela krowę Shakirę, karabiny do zabawy i pozwala na rytualne orgie po dniu ćwiczeń wojskowych.

Kiedy ginie Shakira, zaczyna się walka o przywództwo w oddziale, który musi uciekać z gór do amazońskiej dżungli. Rozpoczyna się brutalna walka o przetrwanie.

Młodzi rebelianci przypominający rozbitków z „Władcy much” stają twarzą w twarz z demonami. Przedzierają się przez tropikalny las, a śmierć podąża za nimi... Hipnotyzującą atmosferę podkreśla muzyka nominowanej do Oscara Miki Levi.

„Monos” zrobił furorę na festiwalach Sundance (Specjalna Nagroda Jury) i Berlinale 2019, gdzie „The Guardian” ogłosił film „największym okryciem festiwalu” i „młodzieżowym „Czasem Apokalipsy’”. Portal CineVue porównał styl Alejandro Landesa do Stanleya Kubricka i Terrence’a Malicka. „Monos” jest tegorocznym kolumbijskim kandydatem do Oscara.

14.02

Marianne i Leonard: Słowa miłości, reż. Nick Broomfield; dokument / USA / 2019

Subtelny, filmowy poemat oraz poruszający portret miłości, która ciągle rezonuje.

Piękna i dramatyczna historia miłosna Leonarda Cohena i jego norweskiej muzy Marianne Ihlen. Ich miłość zaczęła się na początku lat 60. na idyllicznej greckiej wyspie Hydra, która była wówczas mekką zagranicznych artystów, pisarzy i muzyków.

Tutaj młody Cohen zmagał się z marzeniami o zostaniu pisarzem, a Marianne próbowała dojść do siebie po nieudanym małżeństwie.

Film opowiada o tym, jak ewoluowała ich miłość, kiedy Leonard stał się już odnoszącym sukcesy muzykiem, o tym jaką niezwykłą siłą inspirowania innych emanowała Marianne. To dzięki niej powstały nieśmiertelne piosenki „So Long, Marianne” czy „Bird on a Wire”.

To dzięki niej Nick Broomfield, reżyser tego dokumentu zaczął kręcić filmy. Wykorzystując archiwalne nagrania i wywiady, Nick Broomfield opowiada o pięknej i romantycznej miłości. Aż do ostatniego, niezwykle przejmującego rozdziału.

Marianne i Leonard zmarli w 2016 roku w odstępie trzech miesięcy.

20.02, 21.02, 23.02, 29.02

Dżentelmeni, reż. Guy Ritchie; komedia sensacyjna / Wielka Brytania / 2020 1h 53min

Guy Ritchie, twórca kultowego „Przekrętu” i „Porachunków”, odpowiedzialny za reaktywację Sherlocka Holmesa, Króla Artura i Aladyna, powraca w gangsterskie rewiry.

Londyński półświatek obiega plotka, że Mickey Pearson (Matthew McConaughey), Amerykanin, który zbudował tu narkotykowe imperium, chce się wycofać z rynku. Może nie służy mu klimat albo obawia się brexitu. Grunt, że rodowici brytyjscy bandyci węszą okazję do przejęcia jego biznesu. Sypią się oferty, groźby, pochlebstwa. Niektórzy próbują szantażu albo przekupstwa.

Pearson jednak najwyraźniej nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji. By mu w tym pomóc, niektórzy bardziej niecierpliwi sięgają po broń. A pewien cwany i dowcipny dziennikarz (Hugh Grant) szykuje przekręt, który może zmienić reguły gry.

Pearson okazuje się jednak mistrzem gangsterskiej wolnej amerykanki. Zaczyna się bardzo kosztowna wojna. Ale dżentelmeni przecież nie rozmawiają o pieniądzach.

27.02, 28.02, 29.02, 1.03

Matthias i Maxime, reż. Xavier Dolan; dramat / Kanada / 2019 1h 59 min

Najczulszy, najcieplejszy, bezwstydnie romantyczny nowy film Xaviera Dolana jest historią jednego pocałunku, który wstrząsnął starą znajomością, zmącił beztroskie wody młodości i na zawsze odmienił życie tytułowych bohaterów. Ten pean na cześć przyjacielskich więzów przypomina, że prawdziwa miłość nie może się obejść bez prawdziwej przyjaźni. A czasem się od niej zaczyna.

„Matthias i Maxime” zrobiony został z myślą o trzydziestolatkach, których krzepnąca tożsamość pozostawia coraz mniej miejsca na niespodzianki i nieprzewidziane zwroty uczuć.

Opowiedziany w delikatnych pastelowych kolorach, błyskotliwych dialogach i piosenkach (między innymi Arcade Fire, Pet Shop Boys, Tom Odell, Florence+The Machine, Britney Spears) brzmiących jak wyznanie, którego nie ma się odwagi uczynić wprost.

Xaviera Dolan zagrał we własnym filmie po raz pierwszy od 6 lat.