Rowery towarowe są nieco trudniejsze w prowadzeniu, ale po krótkim przeszkoleniu jazda nimi nie stanowi problemu

i

Autor: flikr.com/Umberto Brayj Rowery towarowe są nieco trudniejsze w prowadzeniu, ale po krótkim przeszkoleniu jazda nimi nie stanowi problemu

Jest cichy, nie potrzebuje paliwa i przewiezie nawet 100 kg ładunku. Lublin potrzebuje rowerów cargo? [FELIETON]

2018-11-22 17:39

Bywają utrapieniem na lubelskim Starym Mieście (i nie tylko), ale bez nich ciężko wyobrazić sobie prowadzenie biznesu. Mowa o samochodach dostawczych. Ich ruch w centrach miast można jednak ograniczyć, stawiając na szersze wykorzystanie rowerów typu cargo.

Rozwożą już kawę i lemoniadę. Czy mają szansę zastąpić kurierów, czy zapewnić bezpieczny dojazd dla matki z dziećmi do przedszkola? W Lublinie wykorzystanie rowerów towarowych wciąż raczkuje, ale te „pojazdy” coraz śmielej wkraczają na polskie drogi.

– Przykładów firm, choćby kurierskich, które tak działają, nie tylko w zachodniej Europie, ale i w Polsce, jest wiele – podkreśla Jacek Śliwiński z lubelskiego Porozumienia Rowerowego.

Obecnie w Lublinie każdy może spróbować, całkowicie za darmo, jak korzysta się z roweru cargo. Do końca listopada działa społeczna wypożyczalnia tego praktycznego „wielośladu”. Szczegóły znajdziecie na stronie cargo.lublinrowerem.pl. Po zimowej przerwie wypożyczalnia wznowi działalność w marcu.

>>> Rzędy kranów, setki kufli. Targi Piw Rzemieślniczych 2018 [PROGRAM, LISTA BROWARÓW]

>>> Marszałek województwa lubelskiego oficjalnie wybrany. Kto w nowym zarządzie?


Więcej o tym w cotygodniowym felietonie Jacka Śliwińskiego z lubelskiego Porozumienia Rowerowego. Posłuchajcie!


Wszystkie odcinki Felietonu Rowerowego znajdziecie na ESKA INFO Lublin >>>

Zobacz TO WIDEO: