Przez cały spot oprowadza rodzina, która zwiedza Zamość. Pokazują wydarzenia, atrakcje i miejsca charakterystyczne dla miasta. Całość skupia się na zaproponowaniu widzom jak mogą spędzić czas odwiedzając Zamość.
W spocie wystąpiła grupa rekonstrukcyjna z Nadszańca, Teatr Ognia Utopia oraz odtwórcy ról Romeo i Julia tegorocznego Zamojskiego Lata Teatralnego Oliwia Zając i Tomasz Kornat. Główni aktorzy oprowadzający widzów przez miasto zostali wybrani z castingu.
Spot kosztował ponad 429 tysięcy złotych. Pieniądze na jego realizacje miasto otrzymało od Unii Europejskiej dzięki statusowi UNESCO.
Dzięki aplikacji można samodzielnie zwiedzać Zamość wybierając jedną z trzech tras turystycznych. W planach zamojskiego magistratu są dwie kolejne trasy, które powstaną jeszcze do jesieni tego roku.
Aplikacja przyciąga ciekawymi opisami – Turyści znajdą w niej mnóstwo ciekawostek, legend i cytatów – mówi Damian Miechowicz, dyrektor wydziału turystyki w rozmowie z Dziennikiem Wschodnim.
Zamość, czyli miasto zwane „perłą renesansu” na unikalny zespół architektoniczny, który kryje w sobie niezwykłe historie. Zamojskie Stare Miasto znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO i jej obowiązkowym punktem turystycznym Roztocza.
Jak oceniacie spot Zamościa? Zachęca do odwiedzenia miasta? Czekamy na komentarze!