Zamojski Ratusz ze schodami jest charakterystycznym punktem miasta

i

Autor: Mceurytos, CC BY-SA 3.0 , wikimedia.org Zamojski Ratusz ze schodami jest charakterystycznym punktem miasta

Zamość: Twierdza otwarta. Nowy spot miasta

2015-07-15 13:11

Od dziś na małe ekrany wchodzi nowy spot telewizyjny to jeden z elementów kampanii promocyjnej miasta. Drugim pomysłem na przyciągnięcie turystów jest aplikacja ze szlakami na telefon.  

Przez cały spot oprowadza rodzina, która zwiedza Zamość. Pokazują wydarzenia, atrakcje i miejsca charakterystyczne dla miasta. Całość skupia się na zaproponowaniu widzom jak mogą spędzić czas odwiedzając Zamość.

W spocie wystąpiła grupa rekonstrukcyjna z Nadszańca, Teatr Ognia Utopia oraz odtwórcy ról Romeo i Julia tegorocznego Zamojskiego Lata Teatralnego Oliwia Zając i Tomasz Kornat. Główni aktorzy oprowadzający widzów przez miasto zostali wybrani z castingu.

Spot kosztował ponad 429 tysięcy złotych. Pieniądze na jego realizacje miasto otrzymało od Unii Europejskiej dzięki statusowi UNESCO.

Dzięki aplikacji można samodzielnie zwiedzać Zamość wybierając jedną z trzech tras turystycznych. W planach zamojskiego magistratu są dwie kolejne trasy, które powstaną jeszcze do jesieni tego roku.

Aplikacja przyciąga ciekawymi opisami – Turyści znajdą w niej mnóstwo ciekawostek, legend i cytatów – mówi Damian Miechowicz, dyrektor wydziału turystyki w rozmowie z Dziennikiem Wschodnim.

Zamość, czyli miasto zwane „perłą renesansu” na unikalny zespół architektoniczny, który kryje w sobie niezwykłe historie. Zamojskie Stare Miasto znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO i jej obowiązkowym punktem turystycznym Roztocza.  

Jak oceniacie spot Zamościa? Zachęca do odwiedzenia miasta? Czekamy na komentarze!