Wykonawcy, którzy przystąpili do przetargu, chcą zakończyć inwestycję w niespełna 3 lata. Nie wszyscy są jednak zainteresowani budową całości trasy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła bowiem zadanie na 3 etapy. Pierwszy z nich, to odcinek o długości 12 kilometrów od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża. Kolejny dotyczy budowy drogi od Niedrzwicy do Kraśnika, ostatnie zadanie polega na wybudowaniu obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km.)
Polecany artykuł:
- Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać w I kwartale przyszłego roku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawcy będą musieli przygotować dokumentację techniczną, pozyskać zezwolenia na realizację inwestycji oraz wybudować dwujezdniową drogę, o nawierzchni bitumicznej.
Nowa ekspresówka początkowo zostanie poprowadzona wzdłuż istniejącej DK19, następnie ominie Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną oraz Sobieszczany. Natomiast w miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga przetnie DK19 omijając miasto. W ramach inwestycji powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych, kładki dla pieszych oraz przejścia dla zwierząt. Drogowcy wybudują także 32 mosty i wiadukty.
Nowym odcinkiem powinniśmy pojechać w 2021 roku.
Via Carpatia
Budowę Via Carpatii, zapowiedzieli już w 2006 roku ministrowie Litwy, Polski, Słowacji oraz Węgier. Docelowo trasa ma połączyć litewską Kłajpedę z Salonikami w Grecji. Ważną częścią trasy ma być droga S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku na Podkarpaciu, przez Rzeszów, Lublin, aż do Białegostoku. Całkowita długość trasy w Polsce ma wynieść ok. 750 kilometrów.