Czy bariery linowe na krajowej siedemnastce to dobry pomysł? Te zabezpieczenia niezmiennie budzą wątpliwości kierowców.
- Duży fragment jezdni zabrany jest tymi przegrodami i pasami wyłączonymi z ruchu. Mała przepustowość jest, tak jak było – skarżą się kierowcy jeżdżący przez Raformę Łabunie.
Z drugiej strony istnieją obawy o złudzenie poprawy bezpieczeństwa, a wtedy kierujący mogą mocniej nacisnąć na pedał gazu- Podejrzewam, że raczej nie będzie bezpieczniej. Ludzie po tej trasie zaczną jeździć szybciej – przyznają kierowcy.
Posłuchaj, co budzi wątpliwości kierowców. Z nimi rozmawiała Marta Buczak, reporterka Radia ESKA.
Generalna Dyrekcja dróg tłumaczy, że bariery linowe uniemożliwią czołowe zderzenie pojazdów. A w związku z wątpliwościami przeprowadziła szkolenie z bezpieczeństwa dla policji i straży pożarnej z regionu.
- Działania mają pokazać strażakom, że jest możliwość demontażu tych barier, po to aby bezpiecznie dojechać do wypadku lub obszarów chronionych – wyjaśnia Andrzej Szozda, rzecznik zamojskich strażaków. Sprawę słuszności stawianych barierek nie chce komentować. - Nie chcielibyśmy tego kwestionować w tym momencie. Jak to się sprawdzi, czas pokaże – dodaje Szozda.
Projekt przebudowy drogi zakładał poszerzenie jezdni do przekroju 2+1, co kierowcom ma ułatwiać wyprzedzanie pojazdów wolniej jadących pod górę.