Nowe mosty są bezpieczniejsze, zniosą większe obciążenie, dzięki czemu składy mogą teraz pojechać z prędkością 100 km/h. Z udogodnień skorzystają pasażerowie jadący m. in. z Zawadówki i Warszawy do Dorohuska czy z Lublina do Stalowej Woli na Podkarpaciu.
- Duży zakres prac objął także most nad rzeką Uherką w Chełmie - tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Oprócz wymiany przęseł wiaduktu, most dostosowano także do kolei szerokotorowych. To ma ułatwić odprawę pociągów towarowych i pasażerskich za wschodnią granicę.
Spółka wyremontowała także kluczowy dla ruchu kolejowego most w Krasnymstawie. Umocniony został nasyp, wybudowano nowe schody i barierki.
- PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą także prace na dwóch innych mostach - dodaje Karol Jakubowski.
Posłuchaj, jak przebiega remont mostów na Lubelszczyźnie. Materiał przygotował Michał Serkiz, reporter Radia ESKA.
Prace na obiektach są zaplanowane tak, by nie miały wpływu na ruch pociągów.