Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]

2021-02-22 10:25 Materiał sponsorowany
Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: Pixabay/marusya21111999

Kalendarzowa i astronomiczna wiosna już za niecały miesiąc. Stoimy na jej progu i… warto się do niej przygotować. Przyjdzie już za kilka tygodni – ze swoim ciepłem, przyrodą budzącą się do życia, dając nam nową energię. To najlepszy czas na podejmowanie nowych wyzwań! Już dziś zadbaj o swoje zdrowie, odporność i piękną, odżywioną cerę.

Być może lutowa pogoda na to nie wskazuje, ale już za niecały miesiąc początek wiosny – przynajmniej tej kalendarzowej i astronomicznej. Miejmy nadzieję, że ta, którą obserwujemy na termometrach i która przynosi ocieplenie – przyjdzie znacznie szybciej. A wraz z nią nowa energia do czekających nas wyzwań. Ostatni rok wszystkim nam „dał w kość”. Wiosną czas pomyśleć o sobie i z nadzieją spojrzeć w przyszłość. Już dziś zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę. Jak się za to zabrać i jak to zrobić? W naszym poradniku znajdziesz kilka podpowiedzi.

Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: CM Luxmed Lublin

Zdrowy sen zimowy. Jak się wyspać?

Na początek coś dla tych, którzy wcale nie czują, że zbliża się wiosna, a lutowe, chłodne dni najchętniej spędziliby zakopani w domowych pieleszach, słodko śpiąc. To może być dobry sposób na wzmocnienie organizmu. Nie od dziś wiadomo, że zdrowy sen to świetne lekarstwo nie tylko na zmęczenie, ale też potężna broń, gdy walczymy np. z wirusami czy przeziębieniem.

Dorośli potrzebują od 6 do 8 godzin snu. Jeśli jesteśmy przemęczeni, przeziębieni lub osłabieni, to czas spędzony w łóżku powinniśmy wydłużyć. Jeśli śpimy krócej niż 6 godzin na dobę to… czas na zmiany. Warto jednak zadbać nie tylko o ilość, ale też o jakość snu. Chodzi o to, by stworzyć sobie optymalne warunki i pozwolić na głęboki sen, który działa na nas regeneracyjnie.

– Ograniczmy czas spędzany do późna przed telewizorem, telefonem lub komputerem i stosujmy słabe oświetlenie, aby nie stymulować oczu, mózgu i ciała, powodując ich rozbudzenie – podpowiadają eksperci. – Przed snem warto przewietrzyć sypialnię, ale trzeba to zrobić na tyle wcześnie, by zdążyła się nagrzać, zanim położymy się do łóżka (optymalna temperatura to ok. 22°C).

Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: Pixabay/Claudio_Scott

Zatroszcz się o zdrowie na „nowy sezon”

Przed nami cały rok pełen wyzwań i – miejmy nadzieję – przygód, pozytywnych wrażeń, ważnych wydarzeń. Jeśli chcemy się do niego dobrze przygotować, warto zadbać o zdrowie. Być może to już czas, by skorzystać z odkładanej od dawna konsultacji lekarskiej?

Dla tych, którzy chcą dokładnie poznać stan swojego zdrowia, przydatne mogą okazać się pakiety badań laboratoryjnych, które pozwolą ocenić kondycję naszego organizmu. To dobry sposób, by np. w porę zauważyć za wysoki poziom cholesterolu i zmienić dietę.

Sami nie musimy wiedzieć, jakie badania okażą się pomocne. Laboratoria, które je wykonują, proponują pakiety dobrane pod konkretne profile osób, np.: kobiety albo mężczyzn po czterdziestce, przyszłych rodziców, alergików czy zwyczajnie „przezornych”.

Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: CM Luxmed Lublin

Maseczki i mróz. Czas zadbać o cerę

Wiosna przyniesie nam wyższe temperatury, więcej słońca i energii. To wszystko przyda się całemu organizmowi, ale też (a może przede wszystkim) skórze naszej twarzy i całego ciała. Mroźna zima sprawiła, że nasza cera nie jest w najlepszej kondycji – nawet jeśli staraliśmy się ją chronić i nawilżać.

Swoje „trzy grosze” dołożyły też… maseczki ochronne. Ich używanie jest niezwykle ważne i istotne, ale jeśli nie zmieniamy ich przez cały dzień, to mogą stać się siedliskiem bakterii. Do tego podnoszą wilgotność i mogą prowadzić do podrażniania skóry.

Jak w takiej sytuacji zadbać o cerę? Trzeba pamiętać o odpowiedniej pielęgnacji skóry, dokładnym oczyszczaniu rano i wieczorem, tonizowaniu i regularnym nawilżaniu – podpowiadają eksperci.

Do pielęgnacji domowej polecam stosować kremy o lekkiej konsystencji, a kiedy dojdzie do zbyt dużego podrażnienia, warto zastosować kremy przyspieszające regenerację skóry. Jeśli jest to konieczne, można wykonać delikatny make-up. Nie zapominajmy również o antyoksydacji, czyli witaminie C oraz kwasie ferulowym, gdyż substancje te zwalczają wolne rodniki, hamują procesy fotostarzenia i poprawiają koloryt skóry – podpowiada kosmetolog Wioletta Kopciowska.

Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: CM Luxmed Lublin

Piękna skóra na wiosnę. Krok po kroku

Pierwszy krok na drodze do odżywienia cery na wiosnę to ograniczenie negatywnych skutków zimowego chłodu. Nadal osłaniajmy skórę przy niskich temperaturach, zakrywajmy twarz, stosujmy kremy ochronne. Pamiętajmy też o zmienianiu maseczek oraz pielęgnacji i oczyszczaniu skóry twarzy.

Drugi krok, który może wspomóc codzienną troskę o skórę i jej ochronę, to zabiegi kosmetyczne i kosmetologiczne wykonywane przez specjalistów: fotoodmładzanie laserem CO2, zabiegi laserem Beauty Rejuve usuwające przebarwienia czy np. peelingi medyczne, które odmłodzą cerę.

Bądź piękna na wiosnę!

Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: CM Luxmed Lublin

Artykuł powstał we współpracy z ekspertami MED ESTETYKA.

MED ESTETYKA

Lublin, ul. Orkana 7

www.med-estetyka.pl

Na progu wiosny. Zadbaj o zdrowie, odporność i piękną cerę! Jak się za to zabrać? [PORADNIK]
Autor: CM Luxmed Lublin

Artykuł sponsorowany