Na jakie gesty powinieneś uważać podczas rozmowy w sprawie pracy?

i

Autor: Pracuj.pl

Na jakie gesty powinieneś uważać podczas rozmowy w sprawie pracy?

2020-09-10 6:00

Mowa ciała odgrywa niebagatelną rolę w komunikacji interpersonalnej. Doświadczony rekruter potrafi doskonale odczytywać sygnały niewerbalne i wyciągać z nich wnioski na temat intencji kandydata na pracownika. Przedstawiamy te, na które powinieneś zwrócić szczególnie uwagę.

Unikanie kontaktu wzrokowego

Wiele poradników, które możesz znaleźć na Pracuj.pl podkreśla znaczenie kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy o pracę. Gdy patrzysz swojemu rozmówcy w oczy, wyrażasz tym gestem szczerość swoich intencji. Uciekanie wzrokiem może sugerować, że chcesz coś ukryć i obawiasz się, że rekruter to zauważy.

Dotykanie okolic twarzy

Specjaliści od mowy gestów twierdzą, że częste dotykanie okolic twarzy oraz zasłanianie dłonią ust świadczą o kłamstwie. Przeprowadzano na ten temat eksperymenty, które udowadniają, że ludzie, którzy zaczynają częściej dotykać twarzy nie mówią prawdy. Idealny kandydat do pracy powinien mieć szczere intencje i komunikować się w sposób otwarty.

Na jakie gesty powinieneś uważać podczas rozmowy w sprawie pracy?

i

Autor: Pracuj.pl

Poprawianie ubrania i fryzury

Częste poprawianie elementów garderoby czy okularów może być objawem braku pewności siebie. Takie zachowanie jest charakterystyczne dla osób zestresowanych. Może ono sugerować rekruterowi, że nie potrafisz zapanować nad emocjami. Niektóre osoby mają odruch bawienia się kosmykiem włosów. Te gesty rozpraszają i utrudniają prowadzenie rozmowy. Jeżeli obawiasz się, że możesz mieć do nich tendencje, lepiej połóż dłonie na biurku lub złap za długopis. Dzięki temu Twoje ręce będą zajęte i przestaną sięgać do ubrania lub pozostałych elementów garderoby.

Niespokojne siedzenie na krześle

Podczas rozmowy w sprawie pracy staraj się siedzieć spokojnie, w pozycji otwartej. Jeżeli mocno wiercisz się na krześle dajesz sygnał, że rozmowa z rekruterem Cię nudzi i najchętniej zakończyłbyś już spotkanie. Przebieranie nogami lub szybkie kiwanie jedną z nich jest oznaką zestresowania i zdenerwowania. Staraj się unikać takich gestów.

Zbyt słaby lub zbyt silny uścisk dłoni

Uścisk dłoni odgrywa dużą rolę w tworzeniu efektu pierwszego wrażenia. Stanowi on pierwszy, bezpośredni kontakt z osobą przeprowadzającą rozmowę kwalifikacyjną. Jeżeli zależy Ci na wywarciu dobrego wrażenia, zadbaj o to, by do powitania podać otwartą dłoń i uścisnąć niezbyt mocno dłoń swojego rozmówcy. Jeżeli przywitasz się bardzo silnym uściskiem może zostać to odczytane jako agresywna próba dominacji. Podanie samych końców palców lub wiotkiej, miękkiej dłoni świadczy o braku pewności siebie i jest nieprzyjemnym doznaniem dla osoby, której podajesz rękę w ten sposób.

Artykuł sponsorowany