Umowa z obecnym operatorem kończy się w 2020 roku

i

Autor: Radio ESKA, Bartłomiej Ważny Umowa z obecnym operatorem kończy się w 2020 roku

Mają pomysł, jak poprawić funkcjonowanie LRM. Rowerzyści proszą o „nową jakość” [AUDIO]

2018-11-14 14:58

Więcej stacji, rowery elektryczne, wymiana wszystkich pozostałych jednośladów na nowe i wprowadzenie rowerów towarowych.

To część propozycji Porozumienia Rowerowego na to, jak zmienić system publicznych jednośladów w Lublinie. Jest ku temu dobra okazja, bo umowa z obecnym operatorem kończy się w 2020 roku.

– Priorytetem jest to, aby rowery były w dobrym stanie – mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.

Usterki hamulców, uszkodzone dzwonki, napędy, oświetlenie czy problemy z układem kierowniczym i zmianą biegów – ​w takim stanie była 1/3 skontrolowanych przez lubelskie Porozumienie Rowerowe publicznych jednośladów na początku sezonu. Społecznicy zbadali 109 maszyn, czyli 12% wszystkich pojazdów, którymi mogą jeździć lublinianie.

>>> Koncert „Tribute to...” w Lublinie! Największe gwiazdy, legendarne przeboje [BILETY]

>>> Lubelskie: Policyjne kontrole w całym regionie. Mogą posypać się mandaty!


Poza lepszym nadzorem nad rowerami, postulatem jest też zwiększenie liczby stacji, a także ich relokacja.

– Naszym zdaniem należy zagęszczać liczbę stacji w centrum kosztem obrzeży miasta – dodaje Kowalik.

Porozumienie Rowerowe chce również, aby stare rowery, po wymianie, nie zostały zutylizowane, a wyremontowane i przekazane na cele społeczne.

>>> Lubelskie: Nadchodzi załamanie pogody. Kiedy śnieg i ujemne temperatury? [PROGNOZA]


Posłuchajcie, co więcej o pomysłach Porozumienia Rowerowego mówił na antenie Radia ESKA Krzysztof Kowalik.


>>> Lamy, alpaki i inne wyjątkowe zwierzęta będzie można podziwiać w Lublinie [AUDIO]

Zobacz TO WIDEO: