Wbrew pozorom to nie postać z kreskówek dla dzieci, a bohaterka kampanii informacyjnej o funduszach europejskich lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego. Jej imię nawiązuje do znaku promocyjnego naszego województwa, czyli popularnej elki – tłumaczy Sławomir Sosnowski, marszałek województwa lubelskiego. - Kładziemy nacisk na dotarcie z informacją o naborach wniosków do wszystkich, którzy mogą skorzystać z funduszy europejskich - dodaje.
Dzięki Super Elce Urząd Marszałkowski chce, by wnioski o unijne dofinansowanie były lepiej przygotowane, a to ma zminimalizować liczbę korekt i odrzuceń projektów. Chodzi o niemałe pieniądze, bo do końca 2017 roku w 30 naborach będzie można pozyskać łącznie ponad 1,27 mld złotych. W ramach kampanii zaplanowano spoty emitowane w serwisie YouTube, powstała strona internetowa oraz blog Super Elki, na którym będą tłumaczone zawiłości prawne. - Super Elka poinformuje, kiedy będą najbliższe konkursy, podpowie, jakich dokumentów potrzebujemy, aby złożyć wniosek unijny – mówi Paweł Florek, z lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Posłuchaj, w czym pomoże Ci Super Elka. Materiał przygotowała Sandra Bartnik, reporterka Radia ESKA.
Koszt kampanii zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski to około 1 mln złotych. 85% tej kwoty pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zobacz spot otwierający kampanię: