Zadaniem wszystkich uczestników było zaprojektowanie logo, zarówno znaku i logotypu dla CSK. Do konkursu stanęło łącznie 291 regulaminowych prac z Lublina, Polski oraz świata. Graficy i designerzy mieli pokazać Centrum Spotkania Kultur jako instytucję międzykulturową, otwartą na dialog społeczny i współpracujący z nauką i biznesem.
Komisja Konkursowa składała się z dra hab. Dawida Korzekwy, Jarosława Koziary, dra Justyny Kucharczyk, Sławomira Plewko, Piotra Franaszka – dyrektora CSK oraz przewodniczącego komisji Peddego Merugi światowej klasy projektanta specjalizującego się w komunikacji wizualnej i brandingu.
Pierwszą nagrodę i 15 tysięcy złotych wygrała Agata Wrześniewska z Lublina, drugie miejsce zajął Paweł Miszewski z Warszawy, a trzecie Robert Król z Krakowa. Na ich konto wpłynęło 8,5 oraz 5 tysięcy złotych.
– Cieszę się, że pierwsze miejsce zostało przyznane tak młodej projektantce – mówi Peddy Mergui.
Zespół CSK dodatkowo postanowił wyróżnić dwie prace konkursowe. Autorami pierwszego logo są Paweł Hadrian i Tomasz Kwiatkowski. Komisję ujęło przedstawienie wartości oraz symbole logo. Druga praca jest autorstwa Pawła Miszewskiego. - Projektant, w sposób najbliższy estetyce instytucji, oddał jej ideę, która przyświecała również projektantowi Centrum Spotkania Kultur – Bolesławowi Stelmachowi. – wyjaśnia Piotr Franaszek dyrektor CSK. Autorzy wyróżnionych prac otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 1 000 PLN każdy.
Co sądzicie o wybranych logotypach? Waszym zdaniem można w nich odnaleźć CSK I Lublin? Komentujcie!