1,5 godziny- tyle ma zająć podróż pociągiem z Lublina do Warszawy. Żeby to było możliwe, konieczna jest modernizacja trasy. Remont linii kolejowej numer 7 rozpocznie się w czerwcu tego roku. Oznacza to, że pociągi do stolicy pojadą trasą objazdową (z pominięciem Dęblina i Puław). W czasie przebudowy głównej trasy, pociągi będą jeździły objazdem po linii numer 30 czyli Łuków- Lublin. Obecnie podróż do stolicy zajmuje około 2 godzin i 15 minut. Na trasie objazdowej ten czas zwiększy się do około 3 godzin.
Co z pasażerami, którzy nie wsiądą do pociągu w Dęblinie czy Puławach? PKP zapewnia, że pasażerowie będą mogli skorzystać z komunikacji zastępczej. Ta ma kursować na stacje wyznaczone na trasie linii objazdowej.
Na trasie objazdowej zakończonych zostało już 70% prac. - Efektem będzie dogodne dogodne połączenie wykorzystywane podczas modernizacji linii Warszawa- Lublin- informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Między Łukowem a Parczewem przebudowane zostały wszystkie z 21 obiektów inżynieryjnych i 14 rozjazdów. - Wykonawca wymienił 70 z 90 kilometrów szyn, 60 z 75 tysięcy podkładów. Trwa remont 28 przejazdów kolejowo - drogowych – dodaje Jakubowski.
Na fragmentach trasy zakończyły się już zasadnicze roboty. Do końca maja tego roku na odcinku Lubartów- Parczew zostanie podłączony nowy system kierowania ruchem kolejowym. Tam też zakończyła się wymiana torów i podkładów.
Całość prac związanych z przebudową linii objazdowej pochłonie ponad 110 milionów złotych.