Tak wynika z koncepcji, która jest w trakcie konsultacji z policją. Zmiany w organizacji ruchu podyktowane są koniecznością zamknięcia ul. Fabrycznej w związku z remontem mostu na rzece Czerniejówce i Ronda Lubelskiego Lipca '80. Miałyby wejść w życie w ferie lub tuż przed.
– To rozwiązanie jest w fazie przygotowań – mówi Karol Kieliszek z Lubelskiego ratusza. Posłuchaj!
O otwarcie ul. 1 Maja na stałe dla pojazdów komunikacji miejskiej od lat zabiega Stowarzyszenie Forum Rozwoju Lublina. Jego działacze już w 2010 roku przedstawili w ratuszu swój pomysł na przebudowę tego fragmentu miasta.
>>> Odnaleźli ciało Agnieszki R. Tragiczny koniec poszukiwań 48-latki
>>> Zaatakował nożem 20-latkę! Krwawy finał imprezy w Kraśniku
– Naszym zdaniem mogłoby to poprawić sytuację nie tylko przedsiębiorców, ale i ułatwić dojazd do przyszłego dworca metropolitalnego – mówi Krzysztof Jaraszkiewicz z FRL. Posłuchaj!
W związku z tym, że uruchomienie ul. 1 Maja na stałe dla autobusów i trolejbusów zostało przez ratusz odrzucone, Zarząd Transportu Miejskiego nie zamierza w pełni sprawdzać zasadności takiego rozwiązania i szerszego wpływu na komunikację miejską.
>>> Fałszywy alarm bombowy w LUW. Sparaliżowane urzędy w całej Polsce [WIDEO]
Na które linie ta zmiana wpłynie?
– W jedną stronę ul. 1 Maja pojadą linie nr 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159 i 160 – mówi Justyna Góźdź z ZTM. Posłuchaj!
Ten wariant nie jest jednak jeszcze przesądzony. Wykonawca remontu ul. Fabrycznej i Ronda Lubelskiego Lipca '80 konsultuje go z policją. Zmiany w organizacji ruchu miałyby wejść w życie wraz z początkiem ferii zimowych. Jak zaznacza ZTM – to rozwiązanie z pewnością skróciłoby czasy przejazdu, ale spowodowałoby dysfunkcję przystanku przesiadkowego „Park Bronowice”.
>>> Chusteczki dla niemowląt wycofane ze sprzedaży! Wykryto groźną bakterię
Zobacz WIDEO!