Nowa zasado oznacza, że trzeci (i kolejny) autobus (oraz trolejbus) podjeżdżający na przystanek, po odjeździe poprzedzających pojazdów, ma ponownie podjechać na początek zatoki i drugi raz otworzyć drzwi, aby umożliwić wejście tym, którzy nie zdążyli tego zrobić za pierwszym razem.
– Ma to ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej przede wszystkim osobom starszym i niepełnosprawnym – mówi Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Pomysł może jednak budzić obawy wśród kierowców i przewoźników, czy nie spowoduje to wydłużenia czasu przejazdu.
– Zasada już obowiązuje, choć nieformalnie, i nie zauważyliśmy, aby wpłynęła na czasy rozkładowe. Zwłaszcza, że na poszczególnych liniach to zaledwie dwa, trzy przystanki na trasie – uspokaja Góźdź.
Na razie jest to tylko zalecenie, ale w przyszłym roku będzie obowiązywać wszystkich kierowców i przewoźników. Póki co, jest ono sformalizowane w nowej umowie wieloletniej, jaką ZTM dopiero podpisze z komunalnym przewoźnikiem MPK Lublin. Umowa, wraz z wpisaną w nią nową zasadą, wejdzie w życie w przyszłym roku.