Budynek dworca zaczerpnięty z jednej koncepcji, a układ drogowy – z drugiej. To efekt konsultacji dotyczących dwóch propozycji, które nie tak dawno prezentowaliśmy Wam na ESKA INFO Lublin.
Sam budynek nowego dworca będzie wyglądał tak, jak widzicie na zdjęciach. To ma być nowoczesna i funkcjonalna bryła. Dwie kondygnacje, na dachu zieleń, pod dworcem parking.
>>> Ferie 2018: Co robić w Lublinie? Sprawdźcie całą listę propozycji!
– To połączenie jednego projektu z drugim oznacza, że potrzebujemy około miesiąca, by projektanci przedstawili szczegółowy, trzeci projekt. W tej chwili muszą się pochylić nad projektem, by zwiększyć ilość miejsc parkingowych i miejsc postojowych dla taksówek – tłumaczy Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Posłuchaj! Materiał Jacka Wernera, reportera ESKI Lublin.
>>> Pięć tys. zł kary za brak dowodu! Dziesiątki tysięcy dokumentów tracą ważność [WIDEO, PORADNIK, WNIOSEK]
Trzeci projekt to także konieczność doprecyzowania kwestii układu drogowego wokół dworca. Miasto chce, by nowy budynek dworca PKS został połączony z dworcem PKP... tunelem. Takie rozwiązanie ma stworzyć wygodne połączenie dla mieszkańców.
– Podejmiemy rozmowy z PKP. Wiemy, że będzie modernizowany Dworzec Główny. To dałoby nam możliwość podzielenia się kosztami, by stworzyć takie połączenie – dodaje Żuk.
>>> Zamordował rodziców i kuzyna, ale... nie trafi do więzienia. Ta zbrodnia przeraża!
Budowa dworca może ruszyć w przyszłym roku. Potrwa około trzech lat. Koszt inwestycji to około 190 milionów złotych.