– To będą duże węzły zlokalizowane przy drogach wlotowych i blisko granicy miasta, a także trzy duże parkingi, które powstaną przy: Drodze Męczenników Majdanka, ulicy Żeglarskiej i przy Alei Kraśnickiej – mówi Karol Kieliszek z lubelskiego ratusza. – Te parkingi będą połączone z pętlą komunikacji miejskiej, aby można było wygodnie zostawić prywatny samochód na takim parkingu i przesiąść się do komunikacji miejskiej.
Drugi typ parkingów, jakie powstaną w Lublinie to Kiss&Ride. Będzie tam można podwieźć pasażerów, aby dalej mogli pojechać autobusem lub trolejbusem. Takie parkingi będą praktycznie przy każdym budowanym lub modernizowanym w tym projekcie węźle. Powstanie nowa pętla przy alei Kraśnickiej, w rejonie ulicy Wróbla, przy ulicy Osmolickiej, Żeglarskiej, Lalka, Zbożowej i Granitowej. Te dwie ostatnie przejdą modernizację. Będą powiększone o nowe stanowiska dla pojazdów komunikacji miejskiej, a także o stanowiska do ładowania autobusów. Będą tam także parkingi na trzy-sześć samochodów.
>>> Alarmy bombowe w budynkach prokuratur! Także na Lubelszczyźnie
>>> Tragedia na torach pod Lubartowem. Sparaliżowany ruch pociągów
– W zależności od lokalizacji Park&Ride, parkingi będą przeznaczone dla 30-40 pojazdów. Największy, na około 44 pojazdy, będzie przy Drodze Męczenników Majdanka – mówi Karol Kieliszek. Niewiele mniejsze parkingi będą przy ulicy Żeglarskiej i alei Kraśnickiej.
Dodatkowo przy każdej pętli będzie parking Bike&Ride na kilkanaście rowerów. Będą to zadaszone wiaty. – To dobre rozwiązanie dla tych, którzy mieszkają blisko takiej pętli, w gminie obok. Podjadą sobie rowerem i zostawią go pod zadaszeniem i będą kontynuowali jazdę autobusem – dodaje Kieliszek.
Zobacz WIDEO!
>>> Dziury, ubytki, popękany asfalt. Lubelskie ulice jak ser szwajcarski [WIDEO]
Cały projekt ma kosztować ponad 63 miliony złotych. Ma zostać zrealizowany do końca 2021 roku.