Najmniej punktów Lublin dostał za posiadanie wydzielonych dróg dla rowerów, remonty istniejącej infrastruktury i „przyjazne” centrum miasta.
– O tym ostatnim przypominamy od lat – mówi Krzysztof Kowalik z organizacji Lublin Rowerem.
Jest nie tylko źle...
Maksymalną liczbę punktów Lublin uzyskał za możliwość przewozu roweru środkami komunikacji publicznej. Kozi Gród był pierwszym miastem w Polsce, w którym nie dość, że do autobusu (i trolejbusu) można wsiąść z rowerem, to nie kosztuje to ani złotówki.
Twórcy rankingu chwalą też Lublin za długość pasów rowerowych.
– Pomimo swoich wad jest obecnie najlepszym rankingiem rowerowym porównującym miasta. Ocena ta jest zasługą uwzględnienia wielu różnych kryteriów oraz współpracy przy weryfikacji danych z organizacjami pozarządowymi – dodaje Kowalik.
>>> Radio ESKA Kraśnik już działa! Słuchaj na 92,8 FM! [PROGRAM, RAMÓWKA]
>>> Zaduszki 2018. Co kupujemy w tym roku na groby bliskich? [GALERIA, AUDIO]
Cykliści liczą, że pomoże Lubelska Deklaracja Rowerowa, którą przed wyborami podpisał Krzysztof Żuk.
Posłuchajcie, co więcej na temat rankingu mówił na antenie Radia ESKA Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego.