- Grafika starzeje się szybko, a logo jest narzędziem do budowania wizerunku miasta. Aby spełniało swoją rolę musi mieć nowoczesny wygląd, więc musimy wyprzedzać, albo chociaż gonić aktualne trendy – mówi Karolina Zuzaniuk z referatu ds. marketingu Miasta Lublin.
Co się zmieniło?
Polecany artykuł:
Zmianie uległo wzajemne położenie poszczególnych elementów względem siebie, grubość i krój liter.
- Daje to nam możliwość łatwiejszego używania znaku na małych powierzchniach w wersji pionowej albo w materiałach obcych, czyli tych nieprojektowanych przez miasto w ramach identyfikacji wizualnej, a gdzie logo Lublina pojawia się obok innych znaków – dodaje Karolina Zuzaniuk.
Zakresem prac odświeżających objęte zostały to: analiza otoczenia i trendów, analiza ergonomicznych właściwości znaku, przygotowywane są wstępne wersje modyfikacji, w tym przypadku było ich sześć oraz było to dopracowanie znaku w wybranej wersji oraz symulacja jego użytkowania.
Wcześniej używane logo (na zdjęciu powyżej) zostało wprowadzone w 2007 roku. Całość kosztów związanych z odświeżeniem logo miasta to 7 tysięcy złotych.