Całość przebudowy ma zakończyć się jeszcze przed listopadem, żeby kierowcy mogli przejechać gotowym skrzyżowaniem 1 listopada.
– Teraz drogowcy kończą chodniki, drogi rowerowe i parking przy ul. 1 Maja – mówi Monika Głazik z lubelskiego Ratusza. – Do „powieszenia” została także sieć trakcyjna – dodaje.
Kierowcy co prawda korzystają z obu jezdni, ale wciąż są one zwężone. Niemożliwy jest też przejazd ul. Fabryczną i Al. Zygmuntowskimi. Na całym odcinku obowiązuje też ograniczenie do 30 km/h.
Jak zapewniają urzędnicy, wszystko zakończy się zgodnie z harmonogramem. – Wykonawca nie zgłaszał żadnych opóźnień ani nie sygnalizował przesunięcia terminu zakończenia prac – mówi Głazik.
Co obejmował remont tego obszaru?
- Wyprostowanie tzw. saksofonu, czyli fragmentu ul. Lubelskiego Lipca 80., który wykorzystywał ul. 1 Maja.
- Na ul. Lubelskiego Lipca 80. pojawi się sieć trakcji trolejbusowej.
- Cykliści dostaną nowe odcinki dróg dla rowerów wraz z przejazdami.
- Kierowcy skorzystają z nowego mostu na Czerniejówce, zmieni się też organizacja ruchu w rejonie ul. Bronowickiej.
- Na końcu ul. 1 Maja będzie parking.
Prace potrwają najpóźniej do 31 października.
Polecany artykuł: