Według ostatnich statystyk w bazach Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie figuruje nieco ponad 3 600 mieszkańców regionu bez zatrudnienia. Specjaliści radzą, by rejestrować się w urzędach. Ułatwia to proces poszukiwania pracy. Bezrobotni mogą tam również korzystać z różnych form aktywizacji.
Proces nie jest skomplikowany. Należy jednak pamiętać, by zabrać ze sobą najważniejsze dokumenty i zaświadczenia.
– Przynosimy wszystkie dokumenty, które potwierdzają nasze kwalifikacje i zainteresowania. Warto zabrać wszystko to, co dotychczas zdobyliśmy. Nie zapominajmy też o świadectwach pracy i dowodzie osobistym – przypomina Grażyna Gwiazda, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.
>>> Najmłodsi uczą się programować roboty. Trwa tydzień kodowania w LPNT [AUDIO]
Ewentualne braki można uzupełnić w późniejszym terminie. Wystarczy odpowiednie podanie. Rejestracji dokonuje się w miejscu zameldowania lub aktualnego zamieszkania, zgodnie z zasadą rejonizacji.
Dostępne obecnie formy wsparcia są opisane na stronie lublin.praca.gov.pl.
>>> Lubelskie: Pijany kierowca busa, a w środku... siedmiu pijanych pasażerów
Posłuchaj, o jakich dokumentach należy pamiętać podczas rejestracji w urzędzie pracy i dlaczego warto to zrobić. O szczegółach mówi Grażyna Gwiazda, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.