mat. ilustracyjny

i

Autor: StartupStockPhotos, CC0 Creative Commons, pixabay.com mat. ilustracyjny

Rejestracja w urzędzie pracy może pomóc bezrobotnym. O czym warto pamiętać? [AUDIO]

2018-10-09 18:02

Doradztwo zawodowe, szkolenia czy specjalne dofinansowania – m.in. z takich form wsparcia można korzystać w urzędach pracy. Część z nich jest skierowana przede wszystkim do osób zarejestrowanych. Jak dołączyć do tej grupy?

Według ostatnich statystyk w bazach Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie figuruje nieco ponad 3 600 mieszkańców regionu bez zatrudnienia. Specjaliści radzą, by rejestrować się w urzędach. Ułatwia to proces poszukiwania pracy. Bezrobotni mogą tam również korzystać z różnych form aktywizacji.

Proces nie jest skomplikowany. Należy jednak pamiętać, by zabrać ze sobą najważniejsze dokumenty i zaświadczenia.

– Przynosimy wszystkie dokumenty, które potwierdzają nasze kwalifikacje i zainteresowania. Warto zabrać wszystko to, co dotychczas zdobyliśmy. Nie zapominajmy też o świadectwach pracy i dowodzie osobistym – przypomina Grażyna Gwiazda, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.

>>> Najmłodsi uczą się programować roboty. Trwa tydzień kodowania w LPNT [AUDIO]


Ewentualne braki można uzupełnić w późniejszym terminie. Wystarczy odpowiednie podanie. Rejestracji dokonuje się w miejscu zameldowania lub aktualnego zamieszkania, zgodnie z zasadą rejonizacji.

Dostępne obecnie formy wsparcia są opisane na stronie lublin.praca.gov.pl.

>>> Lubelskie: Pijany kierowca busa, a w środku... siedmiu pijanych pasażerów


Posłuchaj, o jakich dokumentach należy pamiętać podczas rejestracji w urzędzie pracy i dlaczego warto to zrobić. O szczegółach mówi Grażyna Gwiazda, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.


>>> Czekoladowe mikołaje już na sklepowych półkach! Co o tym sądzicie? [WASZE ZDJĘCIA]

Zobacz TO WIDEO: