W ramach tej inwestycji powstała trasa o długości w sumie 9,3 km. Omija miasto po jego południowo-wschodniej stronie. Obwodnica dwukrotnie przechodzi nad torami i przecina rzekę Huczwa. - W sumie powstało 29 różnych obiektów. To cztery mosty, siedem wiaduktów, 18 przejść dla zwierząt oraz pięć jednopoziomowych skrzyżowań. Na trzech bardziej ruchliwych skrzyżowaniach powstały ronda - wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie.
Obwodnica Hrubieszowa miała być gotowa już w ubiegłym roku, ale od początku inwestycja miała pecha. Przetarg na jej budowę trzy lata temu wygrało konsorcjum trzech firm. Po upadłości lidera konsorcjum budowę od września 2012 roku przejęła inna firma. Ta jednak nie dotrzymała harmonogramu robót i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę.
Polecany artykuł:
- W chwili wypowiedzenia umowy zaawansowanie prac wynosiło niecałe 60 proc., a całości inwestycji ok. 80 proc. W styczniu 2015 roku ogłoszono przetarg na dokończenie inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Budimex, która właśnie zakończyła budowę obwodnicy - wyjaśnia Krzysztof Nalewajko
Obwodnica Hrubieszowa kosztowała 227 milionów złotych.